Lansman Fiyatı Ne Demek?
Başta gayrimenkul sektöründe olmakla beraber bir çok alanda karşınıza çıkan lansman kelimesini yakından inceleyelim. Zira lansman fiyatı ne demek, lansman anlamı şeklinde akıllardaki soru işaretini gidermek gerekiyor!
Lansman Fiyatı Nedir?
Televizyonda, radyoda, gazetede ve internet reklamlarında bazen karşılaşılan “lansman fiyatı” aslında her ürün için bir kereye mahsus duyabileceğiniz bir terimdir. Lansman fiyatı, indirimli veya kampanyalı fiyat demek değildir. Hatta kimi durumlarda birkaç ay sonrasına göre çok daha yüksek bir fiyat bile lansman fiyatı olarak seçilebilir. Geneli itibari ile inşaat firmaları da lansmana özel olarak kampanyalar düzenlemekte. Bu nedenle TV reklamlarında inşaat firmaları reklam verirken, lansmana özel fiyatlar şeklinde başlıklar atmakta.
Lansman fiyatı, bir ürünün piyasaya sürülürken kararlaştırılan ilk fiyatıdır. Genel olarak iki tip lansman fiyatı bulunmaktadır. Bunlardan biri her yerde geçerli olan lansman fiyatıdır ve diğeri de ülkeden ülkeye değişebilecek olan lansman fiyatıdır. Lansman fiyatı hizmetler için pek kullanılmamaktadır. Bu fiyat, daha çok ürünler için belirlenmektedir. Örneğin bir özel bir hastanenin veya masaj salonunun açılışa özel fiyatları için lansman fiyatı tabiri kullanılmamaktadır. “Açılışa özel fiyatlar” gibi ifadeler tercih edilmektedir. Bununla birlikte telefon, tablet, televizyon, otomobil ve diğer tüm ürünler için lansman fiyatı kamuoyuna duyurulmaktadır. Ürünün çıktığı ülkedeki lansman fiyatı genel kabul gören tarifedir. Buna karşın, ihraç edileceği ülkelere özel de fiyat belirlenmesi mümkündür.
Lansman Neden Önemlidir?
Gelecekteki düşünce akımı olarak da tabir edilen lansman kavramı ile büyük bir tanıtım fırsatı da söz konusu. Bunu şu şekilde açıklayabiliriz; lansman rengi! Yani araç firmaları araç tanıtımında bir takım renkleri farklı olarak piyasaya sürmekte. Bu nedenle araç satışlarında lansman renkleri diye bir kelime de çıkar. Yani fazla üretilmeyen lansman renkteki araçlar daha da pahalıdır.
Lansman fiyatı, bir telefon modeli üstünden şöyle açıklanabilir: ABD menşeli bir marka, yeni bir model telefon ürettiğinde bunun için bir fiyat belirleyecektir. Modelin ismi A ve ilk satış için fiyatta 500 ABD Doları olsun. Bu ürün için genel kabul gören lansman fiyatı 500 ABD Doları olacaktır. Buna karşın söz konusu marka pazardaki konumunu artırmak için Almanya’da fiyat kırıp 490 ABD Doları’nı belirleyebilir. Bu ücrete navlun, vergi ve diğer maliyetler eklendiğinde yeni fiyat Almanya için 510 ABD Doları olabilecektir. Ürünün Almanya için lansman fiyatı bu son rakam olsa bile, ürünün genel kabul gören lansman fiyatı ilk anons edilen tarifedir.